Spring hovednavigationen over
Submit
menu
Akut hjælp
Velfærdshuset
Formål og organisering
Roller og funktioner
Bemanding og alarmer
Kompetenceudvikling og supervision
Vold og trusler
Førstehjælpstasker og hjertestarter
Lokaleoversigt over placering af førstehjælpstasker
Samlet beredskabsplan
Delplaner og indsatsplaner
Krisestyring
Kontakt
Akut hjælp
Alarmering 1-1-2
Bombetrussel
Brand
Evakuering
Førstehjælp
Krisekommunikation
Overfald og trusler
Psykologisk krisehjælp
Velfærdshuset
Formål og organisering
Roller og funktioner
Bemanding og alarmer
Kompetenceudvikling og supervision
Vold og trusler
Førstehjælpstasker og hjertestarter
Lokaleoversigt over placering af førstehjælpstasker
Samlet beredskabsplan
Delplaner og indsatsplaner
Arbejdsmarked & Borgerservice
Børn & Unge
Handicap, Social & Psykiatri
Intern Service
Kultur
Plan & Miljø
Sundhed & Omsorg
Teknisk drift & anlæg
Krisestyring
Intro til krisestyring
Krisestab
Rollebaseret krisestyring
Krisekommunikation
Overordnede planer
Redskaber til krisestyring
Kontakt
Du er her:
Forside
Velfærdshuset
Roller og funktioner
Velfærdshuset
Formål og organisering
Roller og funktioner
Bemanding og alarmer
Kompetenceudvikling og supervision
Vold og trusler
Førstehjælpstasker og hjertestarter
Lokaleoversigt over placering af førstehjælpstasker
Samlet beredskabsplan
Roller og funktioner
Medarbejdere, der færdes i Front Office:
Er observante på uro, adfærd, kropssprog, kommunikation mellem medarbejdere og borgere.
Tilkalder hjælp ved behov
Har et medansvar i en krisesituation i form af interaktion, hvis det skønnes nødvendigt
Floorwalker:
Har rollen som husets vært
Er konfliktnedtrappende i sin tilgang
Har fået kursus og instruktion i konflikthåndtering via beredskabsgruppen (eventuelt via vagtkursus)
Er særligt observant - er særligt opmærksom på ekspeditionslokaler
Tilkalder hjælp ved behov
Er vidende om, hvad der foregår i huset på et overordnet plan – dvs. hver enkelt center har til opgave at orientere Floorwalkeren omkring nødvendige forhold, eller borgere som der skal være særlig observans på
Orienteres på forhånd, hvis der er borgere, vi er vidende om, der kan skabe pro-blemer via mail floorwalker@struer.dk og i akutte tilfælde på 20 61 19 10
Floorwalker bærer alarm/alarmmodtager som en fast del af ”arbejdstøjet”
Der er etableret alarmer i alle mødelokaler med dertil oprettede alarmzoner
Medarbejdere, som skal afløse/assistere Floorwalker bærer alarm
Alarmløbere:
Har rollen og funktionen som en vagt, der kan tilkaldes i en krisesituation
Har fået kursus og instruktion i både konflikthåndtering og i at agere som vagt (vagtkursus)
Skal være konfliktnedtrappende som udgangspunkt
Alarmløber skal altid bære alarmmodtager
Alarmløber reagerer på alle former for kald på alarmmodtager eller mobiltelefon
Alarmløber indgår i en vagtordning, så det sikres, at der altid er en alarmløber tilstede i Velfærdshusets åbningstid.