Action card til løsning af AKUT- Påvirket/aggressiv borger ved gruppe/individuelle forløb
Indsatsplan – AKUT- påvirket/aggressiv borger. |
|
Opgave
Beskriv opgaven der skal løses
Hvilken indsatsplan understøttes af dette action card?
|
Når en medarbejder konstarerer : Adfærd, der opleves voldelig eller truende – og som potentielt kan udløse eller akut udløser fysisk eller psykisk (verbal) vold.
Besredskabsplan for Velfærdshuset. Revideret Sep. 2023
|
Hvem
Hvem udfører opgaven
|
|
Hvornår
Hvornår skal opgaven udføres
|
|
Handling
Beskriv konkret hvad der skal gøres
Beskriv hvordan opgaven udføres
Beskriv hvordan det rapporteres tilbage, at handlingen er udført
|
Alarmen aktiveres ved akut faretruende adfærd hos borgeren eller hvis borgeren falder om med et ildebefindende /hjertestop. Alarmopkaldet går til Knops alarmcentral som lytter med og I kan tale sammen og alarmcentralen alarmere politi eller ambulance ved behov.
|
Bemanding
Hvilket personale udfører opgaven
Beskrivelse |
|
Udstyr
Beskriv evt. særligt udstyr der skal bruges til at løse opgaven
Hvor findes udstyret
|
|
Kontaktoplysninger
Liste over særlige kontaktpersoner i forbindelse med den konkrete opgaves udførelse
|
|
Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter
|
Hvis du har oplevet/været udsat for voldsom fysisk eller psykisk hændelse er det vigtigt, at du så hurtigt som muligt kontakter din teamleder, chef eller en kollega – DET ER VIGTIGT- Stå ikke alene med problemerne og vent IKKE til dagen efter med at søge kontakt/ hjælp. Hvis en borger har overværet en hændelse, så husk at følge op på borenrens reaktioner i umiddelbar forlængelse af hændelsen. - Opgaven løses af floorwalkeren og/eller borgerens kontaktperson/ sagsbehandler.
|
Oprettelse/revision
|
Revideret Dec. 2023.
|